RPG Codex haben eine Preview über Elex und ein Interview mit Jenny und Björn von Piranha Bytes veröffentlicht. Sie hatten auf der Gamescom im August die Gelegenheit, sich das Spiel anzusehen und sich mit den Entwicklern zu unterhalten. Die beiden Redakteure haben dabei unterschiedliche Eindrücke vom Spiel bekommen. Während der erste Redakteur das Spiel nur durchwachsen findet, hat der zweite einen positiveren Eindruck bekommen. Kritisiert wird unter anderem das Kampfsystem:

The demo certainly didn't make me feel optimistic about the game. The version in the public hands-on booth was a very early, very rough pre-alpha version; I'm not sure if it was a smart idea to make it available to the public [video here]. I'm struggling to say anything good about my gameplay experience; the controls felt clunky both in and out of combat, the animations were bad enough to be distracting, the AI seemed rudimentary at best, and there were only minimal opportunities to talk to people.

Es heißt aber auch:

This time, it looks like Piranha Bytes learned their lesson and are going back to the design principles that led to their success and fame. The world is going to be seamless and open again. There are different factions you can join, each focusing on a different playstyle (technology, melee combat, magic). Exploration is free and unrestricted, you can go anywhere you want and nothing is off limits. [...] This is pretty much Gothic with Guns. And it is the game that will have to show the world that Piranha Bytes still got it. After the disappointing sequels to Risen, they have to prove that they can still work the same kind of magic that made the Gothics so great.

Im Interview gehen die Piranhas auf weitere Aspekte des Spiels und ihre Ambitionen für Elex ein. So haben sie darauf geachtet, die Welt trotz des Science-Fantasy-Setting glaubwürdig zu gestalten und viele Wünsche der Spieler zu berücksichtigen. Das ganze Interview findet ihr im Artikel bei RPG Codex.

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